loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 613 چهارشنبه 29 بهمن 1393 نظرات (0)

آخرین اخبار از آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی


خبر ۲۹ بهمن ۹۳ – استخدام مربیان پیش دبستانی در دستور کار وزارت آموزش وپرورش

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: استخدام مربیان پیش دبستانی در دستور کار این وزارتخانه است.
بیش از۲۷ هزار مربی پیش دبستانی در کشور تدریس می کنند.
دیمه ور در نشست گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی استان افزود: زمان آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی مشخص نیست اما در آینده ای نزدیک اعلام می شود.
وی همچنین از به کار گیری طرح جامع احیای معلم راهنما در سال تحصیلی جدید در مدارس ابتدایی روستایی کشور خبر داد و گفت: معلمهای راهنما با هدف آموزش بالینی و نظارت بر تعلیم و تربیت معلمهای ابتدایی و چند پایه روستایی فعالیت می کنند.
دیمه ور افزود: پارسال ۵۲ درصد نوآموزان پیش دبستانی چهار تا پنج سال در مراکز پیش دبستانی کشور نام نویسی کردند که در مقایسه با مدت مشابه ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: افزایش کیفیت یادگیری در مدارس ابتدایی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: ۵۰ درصد دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
کرمپور افزود: محور برنامه های آموزش و پرورش هرمزگان سند تحول بنیادین است که این طرح با جدیت در حال اجراست.
وی گفت: اکنون ۱۸۴ هزار و ۶۳۵دانش آموز در یکهزار و ۹۳۴ آموزشگاه در دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

خبر ۲۸ بهمن ۹۳:هنوز تکلیف استخدام مربیان پیش‌دبستانی مشخص نیست!!!

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل ۶۶۷ هزار نوآموز در مدارس کشور، گفت: استخدام مربیان پیش‌‌دبستانی در حوزه کاری ما نیست.
رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش امروز در نشست خبری که به مناسبت سالگرد بازگشت دفتر پیش‌دبستانی به معاونت آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آخرین وضعیت استخدام مربیان پیش‌دبستانی چگونه است، اظهارداشت: معاونت‌های آموزشی فقط مجری هستند؛ استخدام مربیان پیش‌دبستانی در حوزه کاری ما نیست.

وی افزود: معاونت‌ها در حوزه برنامه آموزشی، سیاست‌گذار هستند و جذب نیرو، حوزه‌های خاص خودش را دارد؛ نیروهای رسمی، غیر رسمی، مدارس غیر دولتی، مدارس دولتی و مدارس پیش‌دبستانی ضمیمه دولتی در این حوزه برای ما دارای اهمیت است.

فضلی با بیان اینکه در نظر داریم تا این نیروها را تعیین سطح و بانک اطلاعاتی از آنها تهیه کنیم، خاطرنشان کرد: اکنون ۳۵ هزار و ۵۰۰ مربی در همین تعداد کلاس درس کشور مشغول تدریس پیش‌دبستانی هستند.

وی با بیان اینکه آموزش پیش‌دبستانی دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است، تصریح کرد: جایگاه کنونی پیش‌دبستانی در برنامه‌های ملی و بین‌المللی قابل اهمیت است که این موضوع حاصل یافته‌های علمی دنیا است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش افزود: این یافته‌ها مورد حمایت فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین یافته‌های علمی دنیا قرار دارد.

وی ادامه داد: دوره پیش‌دبستانی براساس اسناد بالادستی و بند دوم سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دارای جایگاه با اهمیتی است که این نهاد را تولیدکننده سرمایه اجتماعی و به عنوان نهادی حاکمیتی می‌شناسد.

فضلی با بیان اینکه در تلاش هستیم سیاستهای مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم، گفت: در سند تحول بنیادین، سن آموزش رسمی ۵ سال است و در سند برنامه درسی ملی، دوره پیش‌دبستانی دو ساله و به صورت رسمی غیراجباری است.

وی با اشاره به اینکه دفتر آموزش پیش‌دبستانی بهمن‌ماه سال گذشته به معاونت آموزش ابتدایی بازگشت، اظهار کرد: در یکسال اخیر ۳ محور برنامه را اجرایی می‌کنیم که نخست مدیریت یکپارچه آموزش پیش‌دبستانی در کشور، دومین مورد توسعه کمی دوره پیش‌دبستانی با تاکید بر نقاط محروم و لازم‌التوجه است و سومین موضوع توسعه کیفی دوره پیش‌دبستانی است.

وی افزود: یافته‌های علمی نشان می‌دهد دوره پیش‌دبستانی سرمایه‌گذاری پربازده و کم ریسکی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره پیش‌دبستانی از چالش‌ها عبور و گلوگاه را احصاء کردیم، عنوان کرد: در دنیا گلوگاه‌ها بسیار مهم هستند و نظام برنامه‌ریزی اهمیت دارد و در نهایت با انجام این فعالیت‌ها برنامه راهبردی پیش‌دبستانی طراحی و نقشه مفهومی استقرار دوره پیش‌دبستانی ترسیم شد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۵۳ دهستان کشور اولویت نخست پیش‌دبستانی بودند، گفت: لازم بود دولت در این مکان‌ها حمایتی داشته باشد و با توجه به اهمیت اهمیت عدالت محوری توجه به این دهستان‌ها انجام شد زیرا معتقد هستیم می‌توانیم آسیب‌های آینده را مدیریت کنیم.

وی افزود: ۳۲ تفاهم‌نامه نیز در حوزه پیش‌دبستانی و در سراسر کشور با تمام استان‌ها منعقد شد که ۱۲ مؤلفه شاخص در این‌خصوص وجود داشت تا مدیریت فعالیت‌های پیش‌دبستانی را اجرایی کنیم.

فضلی با توجه به گذشت ۵ ماه از سال تحصیلی به یافته‌های هم‌اندیشی‌های مختلف در این خصوص اشاره و گفت: اکنون ۶۶۷ هزار نوآموز پیش‌دبستان در کلاس‌های درس کشور جذب شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۴۶ هزار نفر در مناطق روستایی و ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مناطق محروم جذب شده‌اند که در نهایت ۴ برابر پیش‌بینی جذب رخ داد.

وی ادامه داد: تقریباً ۵۱.۹ درصد نرخ پوشش دوره پیش‌دبستانی است که در سال گذشته این عدد ۳۸.۲ درصد بود که ۱۳.۷ درصد نرخ پوشش پیش‌دبستان در یک سال افزایش داشته است که این عدد در مناطق روستایی ۲۲ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش در خصوص تشکیل دوره پیش‌دبستانی در کلاس‌های درس چند پایه خاطرنشان کرد: کلاس‌های چند پایه در روستاهایی که جمعیت دانش‌آموزی پایین دارد تشکیل می‌شود و براساس ابلاغ دستورالعمل سال گذشته با ۳ شرط کلاس با جمعیت کم، کلاس با حداکثر ۳ پایه و ترجیحاً در دوره اول تا سوم دبستان نوآموزان می‌توانند در این کلاس‌ها حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: اکنون ۵ هزار و ۴۰۰ کلاس چند پایه پذیرای بیش از ۲۰ هزار نوآموز در کشور هستند.

وی با بیان اینکه ۱۶۳ نشست تخصصی پیش‌دبستانی در مراکز استان‌ها برگزار شده است، اظهارداشت: تاکنون ۱۰۲ تفاهم‌نامه با ۲۴ نهاد، مرکز و موسسه منعقد شده است تا مدیریت یکپارچه برای کودکان انجام شود.

فضلی با اشاره به رأی اخیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخصوص دوره پیش‌دبستانی گفت: پاسخ معاونت حقوقی ریاست جمهوری این است که آموزش و پرورش در قبال دوره پیش دبستانی وظیفه حاکمیتی دارد.

وی به ضرورت حضور بچه‌ها در دوره پیش‌دبستانی اشاره و تصریح کرد: یافته‌های علمی مبین این موضوع است که گذراندن این دوره به عنوان یک دوره حساس و مهم که شاکله شخصیت آنها را تشکیل می‌دهد ضرورت غیر قابل اجتنابی دارد.

وی افزود: این دوره تخصصی است و باید اجازه ندهیم هرکسی در کلاس پیش‌دبستان حضور پیدا کند؛ نخستی کار طرح سنجش بدو ورود به دبستان بود که یک‌سال به عقب بازگشت و برای گروه سنی ۵ سال تمام که ثبت‌نام شده‌اند به طور آزمایشی در حال اجرا است که در این مرحله ۹۰ هزار نوآموز تحت انجام غربالگری قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی آموزش و پرورش در پایان گفت: در یک‌سال گذشته ۵ استان خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی افزایش نرخ پوشش دوره پیش‌دبستان را داشته‌اند.

خبر ۱۳ بهمن ۹۳ –  وعده وزیر برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی

علی‌اصغر فانی، در پاسخ به این پرسش که «با‌توجه به اعلام مرتفع شدن استخدام مربیان پیش‌دبستانی در صحن مجلس شورای اسلامی، آیا این موضوع محقق خواهد شد؟»، اظهار داشت: این کار در حال انجام است و به یک جاهایی می‌رسد. فانی تصریح کرد: نامه مربوط به مربیان پیش‌دبستانی را نوشته‌ایم و قول این موضوع را گرفته‌ایم.

همزمان مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش نیز با اشاره به رایزنی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی گفت: منتظر توافق معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری هستیم. محمد فاضل درباره استخدام ۱۰‌هزار مربی پیش‌دبستانی گفت: در این خصوص مکاتباتی با معاونت برنامه‌ریزی و و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری داشته‌ایم. وی افزود: برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی منتظر توافق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری هستیم اگر مجوزی دریافت شود اعلام می‌کنیم.

این وعده‌ها برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی در حالی است که این موضوع محل اختلاف نظر آموزش و پرورش و منتقدان آن در چند‌ماه گذشته بود به‌طوری که تعدادی از نمایندگان مجلس با دعوت فانی به مجلس و طرح سؤالاتی، سرانجام به او کارت زرد دادند.
پیش از این در خردادماه امسال علی‌اصغر فانی در کسوت وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که آزمون اولویت استخدام مربیان پیش‌دبستانی در حال نهایی شدن است حتی زمان برگزاری آزمون نیز ۱۷ مرداد‌ماه اعلام شد. اما وزارت آموزش و پرورش بعد از تعیین این تاریخ یکباره از این کار امتناع کرد و نه‌تنها به قانون مصوب مهرماه‌۹۱شکل اجرایی نبخشید بلکه در مقابل همه اعتراض‌هایی که از سوی این قشر عنوان شد تنها توپ را به زمین معاونت نظارت راهبردی انداخت، تا آنجا که در اوایل شهریورماه فانی به بیان یک جمله کوتاه در این‌باره اکتفا کرد با این مضمون که مجوز استخدام مربیان پیش‌دبستانی را نداریم و هر‌وزارتخانه و دستگاه دولتی اگر بخواهد آزمون برگزار کند باید ردیف استخدامی داشته باشد و معاونت نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری ردیف استخدام می‌دهد که تاکنون نتوانسته‌ایم، ردیفی بگیریم. بنابراین نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.
اما بعد از طرح سؤال نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش، علی‌اصغر فانی با حضور در مجلس گفت: «آموزش و پرورش اولویت استخدامی مربیان پیش‌دبستانی را همچنان در دستور کار دارد و در جست‌وجوی راهی برای حل این مشکل است و در آخرین اقدام و در مکاتبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برای اجرای ماده‌۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جهت جذب نیروهای مورد نیاز با اولویت مربیان پیش‌دبستانی و با گذراندن دوره یکساله مهارتی، از سازمان مدیریت درخواست مجوز کرده‌ایم که این سازمان نیز موافقت کرده و به‌زودی به ما ابلاغ می‌کند».
وی خاطرنشان کرد: «مجلس مقرر کرده است که استخدام منوط به اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با درنظر گرفتن سنوات استخدامی باشد و بر این اساس آخرین موافقت سازمان مدیریت را دریافت کرده‌ایم و آزمون را به‌زودی برگزار می‌کنیم».حالا شاید با وعده جدید وزیر آموزش و پرورش این پرونده بسته شود.

خبر ۷ بهمن ۹۳ – وضعیت استخدام مربیان پیش‌دبستانی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه فقط از یک درصد بودجه‌اش برای فعالیت‌های توسعه‌ای استفاده می‌کند، گفت: با موافقت سازمان مدیریت خدمات کشوری، آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی به زودی برگزار می‌شود.
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال نادرقاضی‌پور در مورد وضعیت استخدام مربیان پیش‌دستانی در این وزارتخانه، گفت: از سؤال‌کننده محترم تشکر می‌کنم که برای بنده و وزارت آموزش و پرورش فرصتی را فراهم کردند تا درباره اولویت استخدام مربیان تلاشگر پیش‌دبستانی و فرآیند طی شده مطالبی را به استحضار نمایندگان برسانم.
به گزارش تسنیم، وی افزود: همگان می‌دانیم که مجلس در رأس امور است و حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همه را به اجرای قانون دعوت کره‌اند که در پیروی از این رهنمودها، رئیس‌جمهور نیز از ابتدای تشکیل کابینه به کرّات و در مناسبت‌های مختلف، اعضای هیئت دولت را به اجرای دقیق قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی موظف کرده‌ است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در میان همه عوامل مؤثر در آموزش و پرورش، نیروی انسانی و به‌ویژه معلمان، اصلی‌ترین عامل در پیشبرد این نظام و دستیابی به اهداف آن هستند، اظهار داشت: فرهنگیان معزز و معلمان دلسوز و متعهد که همواره با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند تا رفتار و کلام و منش آنها در مقابل دانش‌آموزان کوچکترین خدشه‌ای را در ایفای وظایف خطیرشان ایجاد نکند، همواره نه از کمبود امکانات و حق‌الزحمه، بلکه از تبعیض در شکوه بوده‌اند.
فانی با تأکید بر اینکه اعتبارات آموزش و پروش هیچگاه نتوانسته است آن گونه که باید از جبران زحمات و خدمات فرهنگیان برآید، گفت: از طرفی دیگر اختلال در ساختار بودجه آموزش و پرورش به دلایلی که تشریح آن از حوصله این جلسه خارج است، هرگونه امکان افزایش سهم پرسنلی از بودجه کل آموزش و پرورش را سلب کرده است.
وی در ادامه، تصریح کرد: همه شما نمایندگان مجلس استحضار دارید که درصد سهم پرسنلی از کل بودجه آموزش و پروش به‌ویژه در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و به عدد ۹۹ درصد نزدیک شده است، به‌طوریکه ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود و ما در این وزارتخانه فقط بر یک درصد اعتبارات‌مان مدیریت داریم.
وزیر آموزش و پرورش در همین زمینه، اضافه کرد: به عبارت دیگر وزارت آموزش و پرورش می‌تواند صرفا معادل یک درصد اعتبارات خود را برای اجرای فعالیت‌‌های آموزش و پرورش هزینه کند و سایر فعالیت‌ها اعم از سرانه مدارس، هزینه سرانه شبانه‌روزی‌ها، پول آب، برق و گاز و هزینه‌های جاری مدارس و هزینه‌های جاری ادارات، اجرای سند تحول و همه فعالیت‌های کیفیت‌بخشی با یک درصدر بودجه آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
فانی با اشاره به اینکه براساس آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش، تعداد کارکنان شاغل در این دستگاه در ۴ سال اخیر، یعنی از سال‌های ۸۸ تا ۹۲، بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر افزایش داشته است، افزود:این مؤید این مطلب است که در دولت قبل در فاصله سال‌های ۸۸ تا ۹۲، ۱۲۰ هزار نفر به پرسنل آموزش و پرورش افزوده شده و البته این در حالیست که تعداد دانش‌آموزان در سال‌های موصوف با سیر نزولی مواجه بوده است.
وی با تأکید بر اینکه افزایش نیروی انسانی بدون افزایش متناسب بودجه، باعث تشدید اختلال در ساختار بودجه شده است، گفت: این عامل در نتیجه خدمات رفاهی و بهبود معیشت فرهنگیان را مورد تهدید جدی قرار داده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یقینا هر چه تعداد پرسنل آموزش و پرورش افزایش یابد، خدمات ما نسبت فرهنگیان نیز کاهش خواهد یافت، تأکید کرد: بر همین اساس تا زمانیکه سازمان‌دهی نیروی انسانی موجود سامان نیابد و ساختار بودجه نیز اصلاح نشود، ورود هرگونه نیروی جدید امکان تضعیف شرایط رفاهی و معیشتی فرهنگیان را دامن می‌زند.
فانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بنا بر شرایطی که ناخواسته ایجاد شده بود و عده‌ای از جوانان هم مدتی از عمر خود را به تدریس در مراکز پیش‌دبستانی صرف کرده بودند و توقع استخدام در آموزش و پرورش را داشتند، در تاریخ ۱۹ مهر سال ۹۱، قانونی را به تصویب رساند که آموزش و پرورش ظرف مدت دو سال با رعایت بند “ج” ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵۱ قانون برنامه پنجم توسعه، با برگزاری آزمون، مربیان پیش‌دبستانی را در اولویت استخدام قرار دهد.
وی در همین زمینه، تصریح کرد: از آنجا که آموزش و پرورش نیز خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانست، مقدمات کار را فراهم و پیش‌نویس بخشنامه مربوط را تنظیم و آماده کرد و حتی تاریخ برگزاری آزمون را نیز در بخشنامه مشخص نمود که پیش‌نویس آن را همان زمان به نماینده سؤال‌‌کننده نیز تقدیم داشته‌ایم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همزمان با آماده‌سازی فرآیند اجرای کار، مرکز سنجش آموزش و پرورش، با توجه به تجربیات قبلی، آماده شد تا نسبت به تعیین منابع و سرفصل‌های آزمون اقدام کند، افزود: از آنجا که در اجرای تبصره یک ماده ۵۱ قانون برنامه پنجم توسعه که مقرر می‌دارد، اخذ هرگونه ردیف استخدامی بنابه پیشنهاد سازمان مدیریت و تصویب شورای توسعه خواهد بود، مقدمات اخذ مجوز ردیف استخدامی از سازمان مذکور و برگزاری آزمون فراهم شد، بدین جهت در تاریخ ۷ اردیبهشت سال ۹۳، موضوع به سازمان مذکور منعکس و درخواست ردیف استخدامی برای استخدام مربیان ‌پیش‌دبستانی نمودیم و مطابق آن جلساتی با سازمان مذکور برگزار کرده‌ایم.
فانی همچنین، ادامه داد: پیرو پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت، آموزش و پرورش را مجاز به اخذ ردیف استخدامی جدید ندانست و استدلال کرد که به دلیل اینکه قانون‌گذار در تبصره ۹ الحاقی به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران تهضت سوادآموزی، رعایت بند “ج” ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری را الزامی دانسته و بند مذکور مقرر می‌دارد، اختصاص ردیف استخدامی به دستگاه‌های اجرایی حداکثر معادل یک سوم کارمندانی است که از خدمت دستگاه‌های اجرایی خارج می‌شوند و از آنجا که آموزش و پرورش نیز در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با جذب ۷۶ هزار نفر، از نیروهای شرکتی و تبدیل آنها به استخدام قراردادی و پیمانی در اجرای طرح مهرآفرین در دولت وقت، اقدام به استخدام کرده است، بنابراین بیش از نیروهای خروجی و سهیمه خود استخدام کرده است.
وی در همین زمینه، اضافه کرد: بر این اساس، سازمان مدیریت، آموزش و پرورش را مجاز به استخدام جدید ندانسته و تخصیص ردیف‌های استخدامی را منوط به خروج نیروهای بازنشسته کرده است؛ لکن آموزش و پرورش اولویت استخدام مربیان پیش‌دبستانی را کماکان در دستورکار داشته و مسئله را منتفی نمی‌داند و با توجه به حساسیت و اصرار مجلس و ضرورت احترام به نظرات نمایندگان مردم، وزارت آموزش و پرورش به نوعی در جست‌و‌جوی راهی برای پاسخگویی به خدمات و زحمات مربیان بوده است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به آخرین اقدام این وزارتخانه برای پیگیری اولویت استخدام مربیان پیش‌دبستانی اشاره کرد و گفت: ما در این خصوص، مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت به عمل آوردیم تا با اجرایی کردن ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، نیروی انسانی مورد نیاز با اولویت نیروهای پیش‌دبستانی پس از طی یک دوره موقتی، به استخدام درآیند؛ آخرین پیگیری‌های ما مبنی بر این است که سازمان مدیریت با این درخواست آموزش و پروش موافقت کرده و به زودی ابلاغیه رسمی به ما اعلام می‌شود.
فانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴ خواست تا به توجه ویژه‌ای به بودجه آموزش و پرورش داشته باشند.
وی همچنین، تصریح کرد: از نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق می‌خواهم تا در بودجه به ما کمک کنند تا بهتر بتوانیم از خدمات فرهنگیان قدردانی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه کلیه حقوق و مزایای فرهنگیان رسمی به طور کامل در وقت مقرر پرداخت شده است، افزود: حقوق حق‌التدریس معلمین در ۶ ماهه اول امسال پرداخت شده است و ما با توجه به تخصیص ۳ ماهه چهارم، به زودی پرداخت ما بقی مطالبات را نیز انجام می‌دهیم.
فانی با بیان اینکه مجلس و قانون تصویب کرده که استخدام و به کارگیری نیروی انسانی منوط به اخذ مجوز از سازمان مدیریت بر حسب توسعه سنواتی که این سازمان با توجه به طراز نیروی انسانی عمل می‌کند، است، اظهار داشت: همان‌طور که بنده گفته‌ام، با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، آخرین موافقت سازمان مدیریت را اخذ کردیم و آزمون را به زودی برگزار می‌کنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مفاد قانونی که در مصوبه مجلس هم قرار دارد، که در آن قانون نیز ذکر شده، بر حسب نیاز و جنسیت و موقعیت جغرافیایی با توجه به رشته مربیان پیش‌دبستانی، ما آزمونی را براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهیم کرد و عزیزان طبق آن قاعده و با توجه به اولویت‌هایی که در قانون آمده است، به کار گرفته خواهند شد.

خبر ۷ بهمن ۹۳ -عدم استخدام نیروهای پیش دبستانی و شرکتی کارت زرد مجلس را از آن فانی کرد

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش « آیا معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با صدور مجوز استخدام برای ۱۰ هزار نفر از نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات آموزشی موافقت کرده است» اظهار داشت:‌خیر چنین موضوعی وجود ندارد.
وی افزود: وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم اجرای قانون تعیین تکلیف و استخدام مربیان پیش دبستانی امروز دومین کارت زرد خود را از مجلس گرفت و توضیحات وی در این خصوص مجلس را قانع نکرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد:‌فانی دومین کارت زرد خود را دریافت کرده است و اگر یک کارت زرد دیگر بگیرد استیضاح می‌شود.
کوچکی نژاد گفت: مجلس از وزیر آموزش و پرورش این انتظار را دارد که قانون را اجرا کند و مجوز لازم را از دولت برای استخدام مربیان پیش دبستانی اخذ کند اما وزیر آموزش و پرورش هربار در پاسخ به پرسش‌های متعدد نمایندگان مجلس عنوان می‌کرد که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای اعطای مجوز استخدام رضایت نمی‌دهد در حالیکه وزیر وظیفه دارد این موضوع را پیگیری کرده و از حقوق فرهنگیان دفاع کند.
به گزارش تسنیم، نخستین کارت زرد مجلس به فانی به دلیل به کارگیری افرادی بود که در سن بازنشستگی قرار دارند.
خبر ۴ بهمن ۹۳ – استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای تا پایان سال ۹۴
معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تا پایان سال ۹۴ تمام مربیان حق‌التدریس واجد شرایط به استخدام رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای در می‌‌‌آیند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رهام کیانی صبح امروز در نشستی خبری گفت: یکی از الزامات برای استخدام مربیان حق‌التدریسی سازمان فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی بودجه برای سال ۹۴ بود که برای چهار هزار و ۸۷۶ نفر در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: یکی از الزامات استخدام مربیان حق‌التدریس شناسایی مشمولان این آیین‌نامه است که مشخص کرده چه کسانی در آزمون تبدیل وضعیت شرکت کنند و ما از طریق خوداظهاری افراد این اطلاعات را جمع‌آوری کرده‌ و در مرحله راستی‌آزمایی و صحت اطلاعات هستیم.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: طبق این آیین‌نامه کسانی در این تبدیل وضعیت می‌توانند، شرکت کنند که در زمان قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون یعنی تا پایان شهریور ۹۱ با سازمان به عنوان حق‌التدریس کار کرده باشند و در سال ۹۳ همکاری آن‌ها ادامه داشته باشد و در زمان تبدیل وضعیت که پایان سال‌جاری است حداقل مدرک تحصیلی آن‌ها فوق‌دیپلم باشد.
وی عنوان کرد: در پیش‌بینی ردیف‌های سازمانی و رشته‌های شغلی که باید به تفکیک استان و شهرستان مشخص شود، تعدادی از پست‌های سازمانی را داریم و هماهنگی با سازمان مدیریت انجام شده و به تعداد مورد نیاز پست‌ها تهیه خواهد شد.
کیانی گفت: فرم‌های مربوط به تغییر وضعیت را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم و هفته آینده جلسه‌ای با استان‌ها برگزار و تقسیم‌بندی استان‌ها انجام شده که رشته‌های شغلی تفکیک و برای آزمون به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: هر آزمونی که انجام می‌شود یک بخش عمومی دارد که مواد آزمون عمومی هم از طریق سازمان مدیریت و هم ما با مکاتباتی که با استان‌ها داشته‌ایم، اعلام کرده‌ایم و یک بخش آزمون سئوالات تخصصی دارد که بعد از مشخص شدن رشته شغلی منابع آن‌ها مشخص می‌شود.
وی گفت: تعیین زمان آزمون به عهد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و از نظر ما در سازمان فنی و حرفه‌ای فرآیند آزمون آغاز شده و مقدماتی دارد که باید انجام شود.
کیانی خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی کرده‌ایم هر زمانی که در سال‌جاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کند، آزمون را برگزار و اگر موافقت کنند تا پایان سال برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: به دلیل اینکه این افراد مربی‌های خود ما هستند و با ما کار کرده‌اند و پرونده دارند، بحث گزینش این افراد را به صورت موازی آغاز کرده‌ایم تا اگر این‌ها در آزمون شرکت کرده‌اند در زمینه استخدامی مشکلی نداشته باشند.
کیانی گفت: از لحاظ استخدامی مناطق محروم در اولویت هستند و بعد از مناطق محروم به مناسبت سابقه و میزان تحصیلات در جداولی که در مصوبه هیئت دولت است اولویت‌بندی سایر افراد مشخص است و امیدواریم تا پایان سال ۹۴ تمام مربیان حق‌التدریس واجد شرایط که در آزمون اعلام می‌شود موفق به کسب حداقل نمره شوند و مراحل گزینش آن‌ها انجام و به استخدام رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای در ‌‌آیند.
وی تصریح کرد: یک بودجه هزینه‌ای و یک بودجه تملک دارایی و سرمایه داریم و یک بخشی از اعتبارات سازمان فنی و حرفه‌ای از طریق استان‌ها برای ایجاد مراکز تامین می‌شود.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در ۶ سال اخیر تعداد مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح کشور ۲ برابر شده و هر سال نسبت به سال بعدی بودجه هزینه‌ای ما افزایش چشم‌گیری داشته و از میانگین کشور بیشتر بوده است.
کیانی عنوان کرد: قیمت تمام شده خدمات دستگاه‌ها با هم فرق دارد و قیمت تمام شده خدمات فنی و حرفه‌ای در سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر از سایر دستگاه‌هاست.
وی افزود: در چند سال اخیر تورم بیشتر شده و به تبع آن نیازی که ما داریم بودجه ما رشد نداشته است اما ما افت بودجه‌ای در هیچ سالی نداشته‌ایم.
کیانی گفت: آزمون‌های ما در مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت متمرکز انجام و همسان‌سازی صورت گرفته و سبب شده کیفیت آموزشی ما بهتر از قبل شود به دلیل اینکه آزمون سراسری است و مجبور هستند بیشتر تلاش کنند و خود را با استاندارد وفق دهند.
وی تصریح کرد: برای افزایش کیفیت آموزش باید پول بیشتری خرج کنیم اما بهره‌وری مراکز ما بالاست و جزو دستگاه‌های برتر کشور در زمینه بهره‌وری هستیم.

خبر ۲۹ دی ۹۳ –  تعیین تکلیف استخدام مربیان پیش دبستانی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه منع قانونی در هیچ دستگاهی برای جذب نیرو نداریم، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با توجه به نیازها و منابع مالی که دارد هر زمان اراده کرد نسبت به استخدام و جذب نیرو اقدام کند

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره کمبود نیرو در آموزش و پرورش گفت: گزارشات شما را مسوولان آموزش و پرورش تایید نمی‌کنند. در حال حاضر آموزش و پرورش با ۵۰ هزار نیروی مازاد روبه‌روست.

وی افزود: اما پراکندگی و توزیع فرهنگیان در آموزش و پرورش به گونه‌ای است که در برخی مناطق با کمبود و در برخی دیگر با مازاد نیرو روبه‌رو باشیم. امیدواریم بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در آموزش و پرورش اجرا شود تا براساس آن به ازای هر سه نفر که بازنشسته می‌شوند حداقل یک نفر وارد آموزش و پرورش شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه اکنون در آموزش و پرورش برای نیروهایی که قرار است وارد این تشکیلات شوند چه آنها که تحصیلات دانشگاهی دارند و یا می‌خواهند وارد موسسات آموزش عالی شوند به تناسب در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت دیده شده است، گفت: اما برای پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش هماهنگ کردیم تا همچنان تعهد خدمت داشته باشند و بعد از فارغ‌التحصیلی‌شان نسبت به جذب و اشتغال در آموزش و پرورش اقدام کنیم.

نوبخت در پاسخ به پرسش دیگری درباره استخدام مربیان پیش دبستانی و چرایی عدم صدور مجوز برگزاری آزمون برای جذب این مربیان عنوان کرد: قانونی در این رابطه نیست که باید این کار صورت می‌گرفت که میزان نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی برای این ماموریت مهمی که دارد، محدود است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به رشد اعتبارات آموزش و پرورش در سال آینده اشاره و عنوان کرد: در حالی که رشد اعتبارات جاری کل ۱۱ درصد است، اما اعتبارات جاری آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد یافته و در شرایطی که رشد اعتبارات عمرانی کشور ۱۶ درصد است، این میزان برای آموزش و پرورش رشد ۳۸ درصدی داشته است. با توجه به محدودیت منابع دولت تلاش می‌کنیم نیازهای فرهنگیان را واقع‌بینانه ببینیم و تا جایی که می‌شود منابع را به گونه‌ای توزیع کنیم تا آنها هم رضایت شغلی و کاری داشته باشند.

وی افزود: اما اگر آموزش و پرورش ناچار شود بیش از نیازش نیرو به کار بگیرد، برای جبران منابع، از میزان رفاه کسانی که اکنون در این تشکیلات مشغول به کارند، کاسته می‌شود. بنابراین آموزش و پرورش هرچه نیاز داشته باشد، خودش درخواست می‌کند و استخدام را در دستور کارش قرار می‌دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ضمن تاکید بر اینکه منع قانونی در هیچ دستگاهی برای جذب نیرو نداریم، گفت: بند ج ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری اجازه استخدام را داده است ولی این استخدام مراحلی دارد. وزیر آموزش و پرورش نیز این موضوع را مطرح کرده بود که در شرایط برابر برای جذب نیرو، اولویت با فرزندان فرهنگیان باشد که در دولت هم پذیرفته شد. بنابراین در آینده هر استخدامی داشته باشیم، اولویت در شرایط برابر با فرزندان فرهنگیان است.

نوبخت ادامه داد: آموزش و پرورش برای جذب نیروهایی که لازم دارد هیچ محدودیت قانونی ندارد ولی نیازمند تامین منابع است. آموزش و پرورش با توجه به نیاز و منابع مالی که دارد، هر زمان اراده کند می‌تواند نسبت به استخدام و جذب نیرو چه به صورت دائم و چه حق‌التدریس و چه غیره اقدام کند اما باید در نظر داشت که بیش از ۵۰ هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش وجود دارد. وزیر آموزش و پرورش نیز هرچه کاستی در این وزارتخانه ببیند، نسبت به رفع آن نیازها اقدام خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بار دیگر در پاسخ به اینکه آیا اجازه آزمون استخدامی برای مربیان پیش دبستانی داده می‌شود، گفت: اصرار به القای مطلبی نکنید. هر مقداری که آموزش و پرورش نیاز داشته باشد این امکان قانونی برایش وجود دارد، اما باید در نظر داشت که تعداد دانش‌آموزان کشور از ۱۹ میلیون به ۱۳ میلیون کاهش یافته و اعتبارات آموزش و پرورش رشد پیدا کرده است و آموزش و پرورش باید به تعدادی که نیرو نیاز دارد جذب کند. در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ نیز بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار خاص برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دیده شده، اجازه بدهید بدنه بزرگ اداری که اکنون بخش قابل توجهی از بودجه‌ها صرف پرداخت حقوق دستمزدش می‌شود، چابک‌تر شود.

نوبخت درباره بحران فضای آموزشی در شهرک‌های جدیدالتاسیس نیز گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به بحث گذاشته شد اما نمی‌توانیم بار سنگینی به انبوه‌سازان وارد کنیم. مگر آنکه خودمان آن را در لایحه بودجه ببینیم. باید همه تاسیسات و تجهیزات زیربنایی و روبنایی که یک شهرک مسکونی نیاز دارد، در نقشه‌هایش به طور کامل دیده شود و مورد توجه باشد.

خبر ۳۰ مهر ۹۳- آخرین خبر از وضعیت استخدام مربیان پیش دبستانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی‌خواستار پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش در مورد قانون اقدام مربیان پیش دبستانی شدند.
در متن این نامه آمده است مطابق ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی‌به دلیل استنکاف از اجرای قانون استخدام از مربیان پیش دبستانی و … توسط وزیر محترم آموزش و پرورش خواستار رسیدگی از طریق کمیسیون ذیربط و در صورت استمرار انجام سایر مراتب مندرج در آیین نامه داخلی هستیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 45
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 340
  • آی پی دیروز : 411
  • بازدید امروز : 8,903
  • باردید دیروز : 11,017
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 66,335
  • بازدید ماه : 166,710
  • بازدید سال : 1,153,846
  • بازدید کلی : 23,239,997
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت