loading...
آخرین اخبار استخدامی و نیازمندی ها در ایران
کار 24 بازدید : 1881 جمعه 12 تیر 1394 نظرات (0)
اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان در سال ۹۴

ابلاغ بخشنامه تعیین ضریب حقوق فرهنگیان در سال ۹۴

بخشنامه تعیین ضریب حقوق فرهنگیان و حداقل و حداکثر حقوق به معاونت‌های مربوطه و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ابلاغ شد.به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، بخشنامه تعیین ضریب حقوق فرهنگیان و حداقل و حداکثر حقوق به معاونت‌های مربوطه و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، هشتم فروردین امسال ابلاغ شد

ضریب حقوق سال ۹۴، شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، یک هزار و ۳۷۶ و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ۱۹ هزار و ۵۹۷ ریال است.
حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در سال ۱۳۹۴، به میزان ۱۴ درصد نسبت سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است و حداقل و حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر (شاغلین) موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره آن برای سال ۱۳۹۴، به ترتیب ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است؛ حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری به میزان ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.
بر اساس بخشنامه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، ادارات آموزش و پرورش باید ترتیبی اتخاذ کنند تا مطالبات استحقاقی حکمی افراد در سال ۹۳، نظیر ارتقاء رتبه، طبقه شغلی و غیره قبل از اجرای حکم افزایش ضریب حقوق آنان صادر شود.
به استناد بند «ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۴، کل کشور، مبلغ کمک هزینه ازدواج و فوت برای کارکنان مشمول در سال مذکور مبلغ ۸ میلیون و ۹۴۴ هزار ریال است.


خبر ۲۷ اسفند ۹۳ – افزایش تا ۵۰ درصدی امتیاز حق شغل حقوق معلمان از مهرماه ۹۴

هیأت وزیران با رتبه‌بندی معلمان موافقت کرد. براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آخرین جلسه هیأت دولت در سال ۹۳ امروز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد و اعضای دولت درباره مهم‌ترین مسایل کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.
در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.
تعیین سود بازرگانی کالاها با معیار تقویت و حمایت از تولید داخلی، توسعه اشتغال و افزایش رقابت‌پذیری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از مصوبات این جلسه هیأت وزیران بود.
هیأت وزیران همچنین با رتبه‌بندی معلمان موافقت کرد. براساس این مصوبه، مشمولان طرح طبقه‌بندی معلمان شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان امور تربیتی، مشاوران، مراقبان سلامت، مدیران و معاونان مدارس و مجتمع‌های آموزشی و تربیتی براساس ضوابطی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، رتبه‌بندی حرفه‌ای می‌شوند.
مشمولانی که براساس ضوابط مصوب در یکی از رتبه‌ها قرار می‌گیرند، به ترتیب از ۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰ درصد افزایش امتیاز حق شغل از مهرماه سال ۱۳۹۴ برخوردار خواهند شد.
با تصویب دولت، افزایش ضریب حقوقی سال ۱۳۹۴ شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، بازنشستگان ، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌ها به میزان ۱۴درصد تعیین شد و همچنین ضریب حقوقی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات نیز تعیین شود.

لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور که از اجرای آزمایشی آن بیش از ۱۰ سال گذشته است، پس از ارزیابی نتایج حاصل از اجرا در دوره آزمایشی، به تصویب هیأت وزیران رسید.

لایحه تمدید قانون مدیریت خدمات کشوری از دیگر مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران بود. با توجه به اقدامات صورت گرفته برای تنظیم پیش‌نویس اصلاحات و دایمی کردن قانون مذکور و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی در طول سال ۱۳۹۳، به دلیل عدم حصول اتفاق نظر کارشناسی در خصوص کمیت و کیفیت اصلاحات قانون، امکان تقدیم به موقع لایحه مربوط به مجلس شورای اسلامی میسر نبوده و به مدت زمان بیشتری نیاز است، لایحه تمدید مهلت اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به مدت دو سال با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد.

با توجه به رویکرد دولت در حمایت از سلامت در جامعه و با هدف پیشگیری از افزایش پرداختی مردم پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، دولت مبلغ دریافتی از بیماران در خدمات بستری و بستری موقت در قالب نظام ارجاع را معادل سه درصد و برای سایر بیمه‌شدگان معادل شش درصد تعیین نمود.

در ادامه، هیأت وزیران مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۱۷ کیلومتر راه خروجی از شهر بوشهر به منظور ایمن‌سازی و خروج از بحران تردد و مقابله با حوادث و سوانح پیش‌بینی نشده در استان بوشهر اختصاص داد.

دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد برای اجرای قسمتی از آزادراه قم – تهران – مشهد حد فاصل سبزوار – نیشابور – مشهد به طور حدود ۲۲۳ کیلومتر، شامل مطالعات، طراحی، تملک اراضی، احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه سبزوار – نیشابور – مشهد را با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

اصلاح تصویب‌نامه موضوع نحوه تسویه بدهی‌های قانونی شرکت‌های تابع و وابسته وزارت نیرو به اشخاص حقیقی و حقوقی و تعاونی، از دیگر مصوبات دولت بود.

با تصویب هیأت وزیران مطالبات نیروگاه چابهار با بدهی خریداران آن نیروگاه به سازمان خصوصی‌سازی تهاتر یافت.


خبر ۲۷ اسفند ۹۳ – افزایش تا ۳۰۰هزارتومانی حقوق‌ معلمان

به نقل از روزنامه ایران : موضوعی که علی اصغر زارعی نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر آن تأکید می‌کند و می‌گوید: «یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش بحث رتبه‌‌بندی معلمان است. بارها هم در جلسات گوناگون از وزیر آموزش درخواست کرده‌ایم که این طرح را به مجلس ارائه دهد و البته او نیز تأکید داشت که لایحه آماده ارائه به مجلس است.»
براساس لایحه‌ای که آموزش و پرورش تنظیم کرده، نظام رتبه‌بندی معلمان تغییر می‌کند، نظامی که بر اساس آن چهار رتبه «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» برای معلمان در نظر گرفته شده است. در بخشی از نظام رتبه ‌بندی حرفه‌ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی آموزش و پرورش، داشتن حداقل درجه علمی مورد نیاز برای کسب آن رتبه، تجربه خدمت مورد نیاز، کسب امتیاز لازم در ارزشیابی‌های ملی برای رتبه‌‌بندی تعریف شده است. البته ارائه مقالات و تألیفات علمی مناسب در زمینه موضوعات آموزش و پرورش و پیشرفت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان، در ارزشیابی فعالیت‌های معلمان در کانون توجه مسئولان آموزش و پرورش در این لایحه قرار می‌گیرد.
محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، درباره علل تأخیر این لایحه به مجلس می‌گوید: «این تأخیر به علت بررسی منابع مالی و اعتباری لایحه بود. ما باید بررسی می‌کردیم که منابع مالی را چگونه به دست آوریم تا بتوانیم بعد از ابلاغ لایحه افزایش حقوق معلمان را داشته باشیم. البته هیأت دولت چندین جلسه برای بررسی لایحه برگزار کرد و تصمیم‌گیری نهایی هم امروز در هیأت دولت انجام می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: البته امروز مشخص می‌شود که این طرح در قالب لایحه به مجلس برود یا در هیأت وزیران تصویب شود و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود. اگر هیأت دولت به توافق برسند و این لایحه را به آموزش و پرورش ابلاغ کنند از سال آینده مجبور به اجرای این لایحه هستیم و پیش‌بینی کرده‌ایم کف افزایش حقوق ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود و این رقم بر اساس رتبه‌‌بندی معلمان تا ۳۰۰ هزار تومان هم افزایش پیدا می‌کند.»
وی ادامه می‌دهد: رتبه‌بندی معلمان سبب ایجاد انگیزه و رقابت مثبت بین معلمان خواهد شد، ضمن آنکه با اجرای این طرح نه تنها پویایی و سیستم جذب و نگه‌داشت معلمان تغییر خواهد کرد، بلکه این امر به توانمندسازی معلمان نیز منجر خواهد شد.
اگر این طرح به نتیجه مطلوب برسد به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش بخشی از نظام را اصلاح خواهد کرد.


خبر ۲۵ اسفند ۹۳ – افزایش ۱۵۰هزار تومانی حقوق معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش استفاده از واژه “واگذاری” را در طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی اشتباه دانست و گفت: مجلس جلوی واگذاری را گرفته است. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سرانجام طرح واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی با توجه به مخالفت نمایندگان مجلس با این طرح اظهار کرد: استفاده از عنوان “واگذاری” اشتباهی بود که اتفاق افتاد.
وی افزود:‌ هیچ نوع واگذاری اتفاق نمی‌افتد؛ مدرسه را به شخصی نمی‌دهیم، بلکه از عده‌ای که در امر تعلیم و تربیت تخصص دارند می‌خواهیم به ما کمک کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این امر بدون پرداخت حق الزحمه و بهای آن امکان پذیر نیست گفت: ما در ازای حق الزحمه، مدارس را به آنها اجاره می‌دهیم، بنابراین آموزش و پرورش مدارس را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کند.
ناصری اعلام کرد: این موضوع را در مجلس هم مطرح کردیم و اکنون مجلس مجددا اجازه خرید خدمت از بیرون را به ما در تبصره دیگری داده است و می‌توانیم امر آموزش را در قبال پرداخت حق الزحمه از اشخاص کاربلد این امر، بخریم. در مقابل یا وجه می‌پردازیم و یا مدرسه را اجاره خواهیم داد.
استفاده از عنوان “واگذاری مدارس” به بخش خصوصی اشتباه بود
وی افزود: در این خصوص هم می‌توانیم صندلی خالی مدارس غیردولتی را خریداری کنیم و هم آنکه از اشخاص بیرون از آموزش و پرورش خرید خدمت کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس جلوی واگذاری را گرفته است عنوان کرد: معنای واگذاری آن است که مدرسه را به بخش خصوصی بدهیم. استفاده از لغت “واگذاری” اشتباه بود. این طرح اکنون به شورای نگهبان رفته است و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.
ناصری در ادامه با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان همین هفته به مجلس می‌رود اظهار کرد:‌ اجرای لایحه رتبه بندی معلمان می‌تواند در ارتقای وضعیت معیشتی معلمان تاثیرگذار باشد، در این صورت حداقل ۱۵۰ هزار تومان به کف حقوق معلمان افزوده می‌شود.


پرداخت مطالبات فرهنگیان از هفته گذشته آغاز شده است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پرداخت مطالبات فرهنگیان از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: مطالباتی مانند پاداش پایان خدمت بازنشستگان قطعاً‌ در سال ۹۴ پرداخت می‌شود.
سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان اظهار داشت: پرداخت مطالبات فرهنگیان از هفته گذشته شروع شده است و امیدواریم تا قبل از پایان سال ۹۳ همانطور که محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کرد، بخش عمده‌ای از این مطالبات پرداخت شود.
وی ادامه داد: معمولاً حسب رویه‌ای که خزانه‌ دارد وقتی به ایام پرداخت حقوق می‌رسد، سایر پرداخت‌ها متوقف می‌شود تا از حیث عملیات بانکی بتوانند حقوق و مزایای کارکنان را به اجرا درآورند و سپس پرداخت‌ها آغاز می‌شود.
بطحایی افزود: براین اساس به دلیل اینکه در این هفته پرداخت حقوق را خزانه صورت خواهد داد، امیدواریم در هفته آینده نیز بخشی از مطالبات پرداخت شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات از نظر سهم مربوط به پاداش بازنشستگانی است که در سال ۹۳ به افتخار بازنشستگی نائل می‌آیند.
وی ادامه داد: رویه سال‌های قبل این طور بود که مطالبات بازنشستگی دیرتر پرداخت شود یعنی کسانی که سال ۹۳ بازنشسته می‌شوند در اوایل سال ۹۴ که معمولاً اردیبهشت‌ماه است، پرداخت شود.
بطحایی خاطرنشان کرد: بنابراین مطالباتی مثل پاداش بازنشستگان قطعاً‌ در سال ۹۴ است اما بخش‌ عمده‌ای از سایر مطالبات را در سال ۹۳ پرداخت می‌شود.


پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال خبر داد.

محمد بطحایی معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کسری بودجه یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده همیشه شرمنده همکاران فرهنگی باشیم اظهار کرد: متاسفانه با اختلال در ساختار بودجه مواجهیم و علی رغم اینکه همیشه در بودجه های سنواتی نسبت به سال گذشته افزایش نسبتا خوبی را داشتیم اما همواره کسری های سال پیش به سال بعد منتقل می شود.
وی درباره علت دیرکرد در پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: با وجود آنکه در طول سال ۹۳ بخشی از این معوقات تعدیل شده بود اما آموزش و پرورش تا اسفندماه کماکان با حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان معوقه روبروست.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه بخشی از معوقات در این هفته پرداخت می‌شود گفت: در هفته آینده نیز بخش هایی از آن را می پردازیم، البته امیدواریم در این چند روز باقی مانده تا پایان سال بخش عمده ای از مطالبات پرداخت شود.
بطحایی درباره نظام پرداخت هماهنگ که دغدغه اصلی معلمان است اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی تابع قانون خدمات کشوری همانند هم حرکت می کنند، اما قانون اختیاراتی را به دستگاه های اجرایی داده که اگر این دستگاه ها اعتباراتی داشته باشند، می توانند آن را عملیاتی کنند. این در حالیست که آموزش و پرورش به دلیل کسری بودجه همیشگی نمی تواند بخشی از این اختیارات را اجرایی کند.
وی افزود: امیدواریم با گشایش هایی که در بودجه سال ۹۴ اتفاق می افتد بخشی از فاصله فرهنگیان با پرسنل سایر دستگاههای اجرایی را کم کنیم.
بطحایی به بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: قانون اعمال این ضرایب را مشروط به اصلاح ساختار نیروی انسانی دستگاهها کرده است. بنابراین اگر دستگاهها خود را اصلاح کنند می توانند از محل ساختار نیروی انسانی فوق العاده شغل را پرداخت کنند. در همین راستا آموزش و پرورش توانست در سال ۹۳ گام بزرگی را برای اصلاح ساختار نیروی انسانی بردارد و که از این محل بخشی ازاین قانون را برای آموزگاران از یک ماه و نیم گذشته آغاز کردیم و با استمرار ساختار نیروی انسانی به تدریج برای سایر نیروها نیز عمل میکنیم.
وی درباره زمان ارایه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس گفت: به دلیل وجود بار مالی در اجرای این طرح بررسی آن مورد تردید بود که خوشبختانه این تردید برطرف شد و امیدواریم در هفته آینده در برنامه های مفصلی جزئیات این طرح را اعلام کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دولت مصمم است که در هفته آینده لایحه رتبه بندی را نهایی کرده و به مجلس بفرستد همانطور که قبلا قول داده بودیم امیدواریم تا قبل از پایان سال ۹۳ این طرح به مجلس ارائه شود.


اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، قاسم احمدی‌ لاشکی امشب در مراسم تکریم از فرزیب رئیس آموزش و پرورش سابق شهرستان چالوس که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش رکن رکین هر جامعه‌ای است و با توجه به اهمیت این نهاد، باید تمام حوزه‌ها برای رفع دغدغه‌ای آموزش و پرورش تلاش کنند.
وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه فرهنگیان عاشق مملکت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند بنابراین باید خواسته‌ها و مطالبات آنها را هم‌طراز با دیگر نهادها و سازمان‌ها مورد توجه قرار داد.
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای آموزش و پرورش خبر داد و افزود: دولت در سال‌جاری مبلغ ۲۴.۷‌ هزار میلیارد تومان برای معلمان و آموزش و پرورش در نظر گرفت که از این رقم ۲۲.۶ هزار میلیارد تومان برای حقوق و مزایای فرهنگیان مصرف می‌شود.
وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش ۴‌ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی دارد که باید برای جبران این کسری پیشنهاداتی در نظر گرفته شد که در این راستا در کمیسیون تلفیق و بودجه مقرر شد تا از محل شرکت‌های سودده دولتی به میزان یک‌ درصد و از محل بانک‌های دولتی نیز دو‌ درصد از محل صرفه‌جویی آنها برای آموزش و پرورش در نظر بگیری که در مجموع یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه به آموزش و پرورش اضافه شده است.


اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش برای پرداخت مطالبات فرهنگیان خبر داد.
وی به افزایش بودجه آموزش و پرورش از دیگر محل‌ها اشاره کرد و افزود: کمیسیون تلفیق و بودجه در مجموع از محل‌های مختلف توانست ۶‌ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش اختصاص دهد که رقم قابل توجهی در زمینه نگاه مجلس به آموزش و پرورش است که این اعتبار برای پرداخت مطالبات فرهنگیان است.
این مسئول ادامه داد: مجلس برای حوزه‌های دیگر مانند حوزه پرورشی، ورزشی، بسیج و فرزانگان و … نیز اعتباراتی در نظر گرفته است.
وی با اشاره به گله‌مندی برخی از فرهنگیان درباره وصول نشدن مطالبات‌شان خاطر‌نشان کرد: معلمان و فرهنگیان بر این باورند که همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید یکسان دیده شوند و در جامعه اسلامی ایران همه نهادها باید بر سر یک سفره بنشینند و با هم یکی و هم‎دل شوند.
احمدی در ادامه با مخالفت لایحه دولت مبنی بر دولتی شدن مساجد کشور اظهار کرد: دولت تاکنون ۴۰۰‌ هزار میلیارد تومان بدهی برای پروژه‌های نیمه‌کاره دارد و این در حالی‌ است که سهم بودجه عمرانی کشور تنها ۳۰‌ هزار میلیارد تومان است و در صورتی‌ که ساخت مساجد نیز به دولت واگذار شوند بدون شک با مشکلاتی در این زمینه روبرو می‌شویم.
وی با تجلیل از زحمات محمد‌صادق فرزیب مدیر آموززش و پرورش شهرستان چالوس که به مقام بازنشستگی نایل آمد گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید متفاوت باشد و اینکه به‌پاس قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه مدیری دور هم گرد بیاییم نشان از وفاق و یکدلی مسئولان دارد  و لازم است موضوع تکریم از زحمات مدیران باید نهادینه شود.


آموزش و پرورش مهم‌ترین نهاد فرهنگی در دولت است

محمدصادق فرزیب رئیس سابق آموزش و پرورش چالوس در مراسم تودیع خود که در محل نماز خانه اداره آموزش و پرورش چالوس برگزار شد، اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش چالوس موفقیت‌های خوبی کسب کرد و در عرصه‌های مختلف آموزشی، پرورشی، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی، توسعه و تجهیز مدارس گام‌های خوبی برداشته شد.
وی افزود: در طول مدت مدیریت خود با برنامه حرکت کردیم و مدیریت برنامه محور و برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم را حاکم کردیم.
رئیس سابق آموزش و پرورش چالوس بیان کرد: استانداردسازی فعالیت‌ها را برای رسیدن به استانداردهای کیفی در پیش گرفتیم و به مدیریت مشارکتی و استفاده از فکر و اندیشه همه افراد توجه کردیم.
وی در پایان گفت: موفقیت‌ها و توفیقاتی که در طول مدت مدیریتم در آموزش و پرورش چالوس به‌دست آمد حاصل خرد جمعی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها بود که در همین جا از تمامی کسانی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تلاش داشتند و خواهند داشت تشکر می‌کنم.
به گزارش فارس، در این مراسم «محمد صادق فرزیب» تودیع و به جای وی «سلیمان عبدالهی‌لاشکی» به سمت رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان چالوس منصوب و مشغول به کار شد.

۲۵ هزارمیلیاردریال برای افزایش حقوق فرهنگیان پیش بینی شد

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵ هزار میلیارد ریال به منظور افزایش حقوق، پرداخت سرانه ها ومعوقات فرهنگیان کشور در بودجه سال ۱۳۹۴ پیش بینی شده است.
حمیدرضا مشهدی عباسی روزسه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به درخواست های اخیر معلمان در برخی نقاط استان و کشور بر ضرورت توجه به خواسته ها و مطالبات فرهنگیان تاکید کرد.
وی گفت: در سال های گذشته در مقوله فرهنگیان بیشتر شعار داده شده و کمتر عمل شده است؛ در حالی که آموزش و پرورش پایه و اساس نظام تعلیم و تربیت در کشور است.
مشهدی عباسی افزود: اگر امروز به آموزش و پرورش توجه نکنیم، شاید در آینده مجبور باشیم تا هزینه های اجتماعی بیشتری بپردازیم که قطعاً به ضرر اجتماع اسلامی است.
مشهدی عباسی با اشاره به جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بودجه سال ۹۴ در اقدامی کم سابقه، مبالغ بسیار خوبی برای فرهنگیان عزیز کشور در نظر گرفته شد.
وی گفت: در مصوبات بودجه مجلس شورای اسلامی مبلغ پیش بینی شده علاوه بر بودجه وزارت آموزش و پرورش است که باید تلاش شود تا از منابع مختلف وصول شود.
نماینده دماوند و فیروزکوه درمجلس شورای اسلامی افزود: در مقوله های دفاعی، تامین امنیت ملی، بهداشت و درمان و موضوعات عمرانی نیز بودجه های مناسبی برای سال ۱۳۹۴ در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در مجموع تلاش نمایندگان مردم بر این است تا در راستای کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی با یک شیب ملایم اقدام شود و تلاش دولتمردان نیز باید در این راستا باشد.
مشهدی عباسی تصریح کرد: امروز آحاد جامعه و مسؤولان باید در جهت عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و توجه به سرمایه گذاران و تولید داخلی گام بر دارند.
نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به آخرین وضعیت خرید خدمت سربازی مشمولان غایب، خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه نمایندگان مجلس، این افراد از عضویت در شوراها و نیز کاندید شدن به عنوان نماینده مجلس محروم می شوند.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مرجع آخرین و بروزترین اخبار به همراه نمونه سوالات استخدامی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 13942
  • کل نظرات : 3987
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 7652
  • آی پی امروز : 678
  • آی پی دیروز : 744
  • بازدید امروز : 2,030
  • باردید دیروز : 14,866
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99,584
  • بازدید ماه : 99,584
  • بازدید سال : 1,732,459
  • بازدید کلی : 23,818,610
  • کدهای اختصاصی
    سوالات استخدامی وزارت بهداشت